Časové uspořádání dne
Ranní scházení
- Děti se scházejí do 8:00. Učitelky pomáhají přicházejícím dětem překonat negativní pocity z odloučení od rodičů. Zjistí zdravotní stav dítěte, pomůže mu vybrat hračku, nabídne mu činnosti nebo probíhají spontánní hry dětí. Děti si samostatně chystají pití.
Přímo i nepřímo řízené aktivity
- Ranní tělovýchovné chvilky, zaměřené na správné držení těla, pohybové hry.
- Svačina - od rána je pro děti připraveno ovoce, které si mohou kdykoliv během dne nabrat. Následuje dopolední svačina, při níž si děti mohou samy nabírat svačinku, vybrat zeleninu, kterou mají rády a nalévají si pití a to vše za dohledu učitelky.
- Ranní kruh, kde se děti seznámí s tématem, probíhá evokace, sdílení, kdy si děti povídají o prožitcích, motivace dětí, aktivity pro všestranný rozvoj, nabídka činností, práce ve skupinách.
- Zhodnocení aktivit a jednotlivých činností je nedílnou součástí celého dne. Pro děti je důležité připomenout si zpětnou vazbu, sdílet pocity a přemýšlet, co nového se naučily. Komu pomáhaly nebo naopak, kdo pomohl jim a jak se při práci cítily.
Pobyt venku
- Každodenně, vyjma nepříznivých podmínek či mimořádné události jako divadelní představení apod. V případě možnosti uskutečňujeme přímo i nepřímo řízené aktivity venku.
Oběd od cca 11:30
- Děti si připraví stolování. Popřejí si básničkou. Polévku jim nalévá učitel. Pro hlavní chod si odcházejí k výdejnímu místu. Samy si připraví příbor, pití a salát. Nádobí po sobě uklízejí.
Odpolední odpočinek
- K odpolednímu odpočinku se děti převlékají do pyžámek. Následuje čtení pohádek, poslech relaxační hudby. Děti, které neusnou, mají možnost klidové aktivity na lehátku - třída Skřítků. Ve třídě Čiperek se děti věnují klidové činnosti - rozvíjí grafomotoriku, jemnou motoriku, soustředění, a to za předpokladu dodržení předem stanovených pravidel.
Odpolední aktivity do 16:00
- Svačina - k dispozici od 14:00. Probíhá samoobslužným způsobem za dohledu učitely.
- Zájmová činnost, doplňkové aktivity, činnosti rozvíjející individuální potřeby dětí a v letních měsících pobyt venku.
- Spontánní hry dětí.
Časové uspořádání dne lze vždy přizpůsobit momentální situaci a individuálním potřebám dětí.